4 Mayıs 2015 Pazartesi

Yeşil Dev

Huzurlu insanların ve soğuk havanın göbeğinden canım memleketime ayak bastığımda sevdiceği görecek olmak, yorgunluk, uykusuzluk gibi hisler arasında; Havataş'ta şoföre yakın yerimi aldım (ki Levent'e geldiğimde uyuyor olacağım için durağı kaçırmayayım).
Uyumam bir dakika aldı, derin uykunun içinden sesler yükselmeye başladı. - Yine mi rüya?-

Bir kız oturduğu yerden arkada oturan gence bağırıyor.
Olayın taciz olduğunu anlama ve uyku halinden çıkma anları arasında geçen bir kaç saniye.
Otobüs çok dolu değil.

Arkada bacaklarını uzatmış, ağzında sakız gevşek gevşek etrafına bakan genç, kızın "Utanmaz arlanmaz!" bağırışlarına karşı oldukça lakayt bir pozisyonda etrafına bakışı ile kanın beynime sıçraması yine saniyeler alıyor.

İçimdeki Hulk'a engel olamayarak, "Seni şimdi şurada evire çevire dövsek?" diye bağırıyorum çocuğa. (Çocuk dediğim 20 - 25 yaşları arasında)
Bakınıyorum etrafıma, otobüsün içindeki 3-4 erkek pısmış. (Pısmak)
Destekçim yok, hayatta kimseyle kavga etmemişim ama bu genci evire çevire dövesim var.
(Şimdi düşününce adamdan tüm taciz vak'alarının acısını çıkarmak istedim sanırım)
Hızımı alamıyorum, yine çocuğa "Adın ne senin? Fotoğrafını çekelim de sosyal medya ifşa edelim mi seni?" diye bağırıyorum. Yanımdaki Alamancı teyze beni sakinleştirmeye çalışıyor.
"Dırdır edip durma, çocuk sapıktır yanında bıçak vardır. Daha kötü şeyler olmasın." Biraz kendime gelip düşünüyorum, hakkı var.

Tacize maruz kalan kız gelip yanıma oturuyor bu sırada (Anaç bir yanım var sanırım)
Diyor ki: "İlk defa başıma geldi, sinirlerim bozuldu."

Arka sıralarda oturan 50'li yaşlarında olan teyze diyor ki; "Taciz suçu 3 yıldan başlıyor, polise gidelim"
Halimize gülüyoruz ön sıralarda yerini almış hatun kişiler. Şimdi polise gitsek, ne giydiğimize bakar bizi aşağılar ve yollar. Böyle bu ülkede.

Şoföre bu çocuğu yolun ortasında indirelim diyenler var, çok istiyorum çaresiz kalmasını. Şoför diyor ki benim yetkim dışında, isterseniz karakola gidelim tüm otobüs. İşe de geç kalmak istemiyor kimse.
Şoför telefon açıyor merkeze, durumu anlatıyor. Karşıdan onay alıp çocuğa: "Kavacık'ta indireceğim seni, muavin koltuğuna otur kemerini de bağla" diyor.
O lakayt çocuk gitmiş, yerine gelen kibar beyefendi: "Çok özür dilerim hanımefendi, istemeden oldu. Hem öğrenciyim ben."
Yavrucuğum, nasıl istemeden oldu? O el nasıl gitti kızın belinden aşağılara doğru?

Otobüsten inince gülüyorum. Kara mizah.
Bir yumruk sallasam iyiydi.

Sen de anlat! Anlat demekle olmaz.
Cidden zor bu topraklarda kadın olmak.
#sendeanlat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder