11 Ocak 2012 Çarşamba

Pazar

Donesim yok. Yol yapasim var. Memleketimin pazarinda ayri yesil tonlari hakim. Kirmizisi ayri, turuncusu apayri. Pazari geride birakip gectigim yollarin kenarlarinda golcuklukler olusmus. Kovadan bosalircasina sozleri uygun olabilir havadan dokulen iplikleri tanimlamaya. İplik.

Sonra sirada memleketimin denizleri var, hem ne deniz. Civi gibi. Diyorum ki Ayvalik buz, diyorlar ki Altinoluk'u bos gecme. Diyorum ki Erdek; diyorlar ki Bandirma sen gerisine aldirma. Biraz Marmara biraz Ege. Yollar alinir, uzaklasir mi beyin? Akan sudan bir kez daha icilir, duran sudan ancak gecilir mi? Sorular sorular. Bu tatli ve fedakar ailecik nasil olur da bu kadar verici olabilirler? İnsanin sinirlari yok mudur? Egeli Egeli yasasam benim de sonsuz bir tahammulum olur muydu? Gelmis essek kadar olmus kizlari bes karis suratla yanlarinda takilirken nasil olur da hala pozitif takilabilirler? Aile anne baba olma bunu mu gerektirir; icgudusel midir? Onlar onde para renk tonlarini tartisirken kafamda ucusan milyon sorudan haberleri yok. Babam sadece dedi ki, hic bisi demedi. Sadece iyi ki geldin dedi. Ben diger gelislerimde boyle olmuyorum, nesi iyi ki gelmemin? Varligim mi? İnsana sevdiginin varligi bile iyi gelir degil mi? Annem de hic yorum yapmadi, benim anlatmami bekledi. Bor kac cumle soyledim. Sustu. İcimden gitmemis umudumun yukaek duvarlariyla kurdum bir kac cumleyi.
Oysa ki icimden bagirmak ve belki bir kac kotu soz kullanmak geciyordu. Hos istesem de annemin
yaninda zikretmezdim.
Yollarinda circir bocekleri catlayana kadar oten zeytinlik dolu Altinoluk'a gelmistik.
Buyukbaba ve babaanne uzaktaki memleketimdeydi, ziyaret edilip opulecek el yoktu. Denizin
turkuazligini tartisan anne baba, boyle yagmurlu havada gri olan denizin bana ozel renk
sergiledigini savundu. Mutlu olayim diye. Sevgi anlayisim buydu iste. Ozeti anne babamdi.

Ayvalik semalari kisin bir baska guzel oluyor. Gittigimiz her yere yagmur goturduk bugun, eger batila sararsam ki bayilirim "bereket goturduk" diyebiliriz.

İzmir il sinirina girmisken Haktan titrek sesiyle Arap Saci'ni soyluyor. Gercekten civi civiyi soker ve bu mudur bunun ilaci? Sibs demisti ki, seni boyle gormedim ki kendisi 7 yasimdan beri gorur beni. Neyse insankizi ve insanoglu iste... Olabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder